KPN belooft toch te kijken naar alternatieven voor verdwijnen XS4All

KPN is nog steeds van plan de stekker uit XS4ALL trekken, ondanks het grote verzet

by

KPN wil de volledige integratie van dochtermerk XS4ALL doorzetten. De afgelopen maanden zijn door het management van KPN en XS4ALL verschillende scenario’s bekeken. KPN ziet echter het definitieve einde van XS4ALL, iets waar veel protest tegen was, nog altijd als de beste optie.

(AFN) – KPN maakte begin januari bekend te willen stoppen met de in 1998 overgenomen internetprovider XS4ALL en de bijna een kwart miljoen klanten overhevelen naar KPN. Het besluit leidde tot veel protest onder XS4ALL-klanten en vanuit de ondernemingsraad (or) van XS4ALL.

De or laat weten de adviesaanvraag van KPN pas woensdag te hebben ontvangen en daarom nog geen definitief standpunt te hebben ingenomen. De personeelsvertegenwoordiging zegt wel al vraagtekens te zetten bij de risico’s van de samenvoeging. Een onderzoek zou aantonen dat voortzetting van XS4ALL ook zou kunnen.

Het doel van KPN is nu dat het opslokken van XS4ALL uiterlijk in 2020 voltooid moet zijn. Volgens KPN biedt de samenvoeging per 1 augustus het beste toekomstperspectief voor zowel de klanten als de medewerkers. Het doel is “maximaal behoud van werkgelegenheid”. Medewerkers voor wie geen functie beschikbaar is, worden begeleid naar ander werk.

XS4ALL stond onder meer bekend om zijn goede klantenservice met veel technische kennis en dingen als keuzevrijheid voor modems. Dat laatste wil KPN behouden. Ook wordt een nieuw klantcontactcentrum met een technische helpdesk ingericht met experts van XS4ALL. Verder kunnen XS4ALL-klanten hun huidige modem en e-mailadres behouden.

Bron: Finanzen.nl